פורסמו שמות עצורי הירי בבורקה; גינוי אמריקני מקומם

חדשות קול חי 1 Comment on פורסמו שמות עצורי הירי בבורקה; גינוי אמריקני מקומם

הירי בכפר בורקה: החשודים מגבעת עוז ציון בהרג המחבל הפלסטיני הם אלישע ירד ויחיאל אינדור, שמאושפז במצב קשה עם פגיעת ראש. מעצרם הוארך עד יום רביעי. משרד החוץ האמריקני פרסום הודעת גינוי נגד "התקפת הטרור בת"א בה נהרג אדם", והודעת גינוי נוספות נגד "התקפת הטרור מצד מתנחלים ישראלים קיצונים".

מתפרעים בגדר המערכת | אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אירוע הלינץ' ביהודים בבנימין בכניסת השבת, יחיאל אינדור מעפרה הוא מי שחיסל את המחבל בעת שהגן על עצמו, לאחר שפורעים ערבים זרקו לעברו סלעים ואבנים. במשטרה החליט לעצור את היהודי בעודו בבית חולים בטענה כי הרג את הפלסטיני, קוסאי ג'מאל מעטאן בן ה-19 ופצע ארבעה נוספים.

בנוסף המשטרה עצרה את אלישע ירד, הדובר לשעבר של חברת הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית שהיה מעורב אף הוא בתקרית. ירד בן ה-22 עזב את עבודתו ב'עוצמה יהודית' וטען כי איננה עושה מספיק למען ההתיישבות ביהודה ושומרון.

למרות שמדובר בסכסוך שהסלים ולא במתקפת טרור, מחלקת המדינה האמריקנית גינתה הבמוצאי השבת את הפיגוע בתל אביב בו נהרג פקח עירייה הי"ד השוותה אליו גם את התקרית ליד הכפר הפלסטיני בורקה ביום שישי בה מת פלסטיני שהתפרע בעת שתקף יהודים קיצוניים וכינתה את שניהם "פיגוע טרור".

אלישע ירד

Erik Marmor/Flash9

"אנחנו מגנים את התקפת הטרור מצד מתנחלים ישראלים קיצונים בה נהרג פלסטיני בן 19. ראינו שישראל ביצעה כמה מעצרים ואנחנו מצפים שהאחראים יועמדו לדין וישאו באחריות באופן מלא. אנחנו מגנים את התקפת הטרור בתל אביב בה נהרג אדם אחד וכן התקפות טרור נוספות נגד ישראלים שבוצעו לאחרונה. אנחנו קוראים להפסקת מעשי האלימות הללו ולהפסקת ההסתה לאלימות" נכתב.

כזכור, במהלך השבת, עשרות פורעים מהכפר בורקא תקפו באמצעות אבנים, אלות וזיקוקים באופן קשה – קבוצת רועי צאן שרעו ליד הכפר העוין, ומספר מתיישבים קיצוניים שהגיעו לסייע להם, אחד המתיישבים נפצע קשה, הובהל לבית החולים שם נותח בראשו במהלך השבת. בשעה זו הוא מתאושש מהניתוח במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מדימום מוחי ושברים בגולגולת. ליד מיטתו נמצאים שוטרים מימ״ר ש״י המחלקה היהודית בשב"כ בחשד שירה והרג נער פלסטיני.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אנחנו מגנים את התקפת הטרור על מדינת עירק
    וכמובן על האינדיאנים